41 362 45 48 w. 40 anna.trawka@scdn.pl

kodableKolejna aplikacja którą testujemy to Kodable. Podobnie jak we wcześniejszej aplikacji, przy pomocy poleceń programujemy trasę włochatego stwora. Jego zadaniem jest zebranie wszystkich monet znajdujących się w labiryncie. Oprócz prostych poleceń związanych z kierunkiem ruchu, na wyższych poziomach stosujemy warunki oraz powtórzenia. Mechanika gry polega na wykorzystaniu strzałek znajdujących się w zasobniku i układaniu ich w polu roboczym, aby odpowiednio zaprogramować ruch włochatego stworka. Strzałki wskazują kierunek ruchu, który jest przez niego realizowany do momentu dotknięcia ściany labiryntu. Po natrafieniu na przeszkodę bohater zmienia kierunek zgodnie z kolejną strzałką w naszym skrypcie.Ciekawostką w aplikacji jest intuicyjne wprowadzenie warunków oraz funkcji powtórzeń. Na pewnym etapie w labiryncie pojawią się kolorowe pola, a w elementach do układania skryptów odpowiadające im kolorowe kartoniki.