Szyfrowanie figur-czyli matematyka troszkę inaczej.
Próbowaliśmy również kodować na lekcjach matematyki. Wykorzystaliśmy do tego przygotowane wcześniej szyfry w postaci działań matematycznych. Zadaniem uczniów było odszyfrowanie o jakie figury geometryczne chodzi. Następnie rysowaliśmy odszyfrowane figury w odpowiedniej skali.
Zadanie tak spodobało się uczniom, że jeden z nich spróbował swoich sił i zakodował informacje dla swoich kolegów używając szyfru znanego harcerzom „Czekoladka”. Przeprowadził zajęcia, na których wyjaśnił kolegom jak postępować z szyfrem. Następnie uczniowie zakodowali informację i umieścili ją w butelce, którą następnie przekazali kolejnej klasie. Uczniowie rozkodowywali informacje, a następnie kodowali nowe wiadomości. Butelka z zakodowanymi informacjami przekazywana była z klasy do klasy przez cały dzień.
Uczniowie spróbowali swoich sił również wykonując zadania zamieszczone na stronie Godziny Kodowania, niektórym z nich udało się zdobyć certyfikat ukończenia Godziny Kodowania.