41 362 45 48 w. 40 anna.trawka@scdn.pl

zadanie1Na zajęciach korzystamy z RunMarco. Allcancode RunMarco to platforma lub gra złożona z zestawu plansz, w których wykorzystywany jest język programowania wizualnego. Programowanie wizualne to taki styl programowania, w którym programista dysponuje zestawem gotowych elementów (bloczków lub klocków) i przy użyciu opcji DRAG AND DROP (przeciągnij i upuść) przesuwa określone elementy do okna aplikacji. W ten sposób powstaje program. Przykładem takiego języka programowania jest SCRATCH –przeznaczony do nauki programowania od szkoły podstawowej aż po gimnazjum. Platforma RunMarco wspierana jest przez język Blockly– język programowania wizualnego stworzony przez Google i wykorzystywany m.in. na popularnym portalu do nauki kodowania www.code.org. RunMarco została zaprojektowana z myślą o uczniach w wieku 6 -12 lat, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę z programowaniem. Stanowi zatem doskonały wstęp do nauki kodowania, jeszcze przed np. Scratchem, AppInventorem czy GreenFootem. W RunMarco gracze wybierają jedną z postaci: Marco lub Sophię. Zadaniem początkującego programisty jest doprowadzić postacie do określonego celu – gra przypomina grę planszową z określonymi przeszkodami do pokonania. Każdy poziom gry jest trudniejszy niż poprzednie. W ten sposób gracze – programiści zdobywają umiejętności tworzenia jak najefektywniejszych, skutecznych i bezbłędnych kodów (skryptów), które doprowadzą postacie do końca planszy.